Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
obchodní společnosti
ABSOWIN s.r.o.
se sídlem Na Vršku 467, 471 27, Stráž pod Ralskem,
identifikační číslo: 06671888
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 40704
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese mojehygi.cz.
1 ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti ABSOWIN s.r.o., se sídlem Na Vršku 467, 471 27, Stráž pod Ralskem, identifikační číslo: 06671888, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 40704 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.mojehygi.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2 Kupujícím může být spotřebitel nebo podnikatel. Není-li dále stanoveno jinak, myslí se kupujícím spotřebitel nebo podnikatel.
1.2.1 Spotřebitelem je každá fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ní jinak jedná.
1.2.2 Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považován mj. také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Uvede-li kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená v těchto obchodních podmínkách pro podnikatele.
1.3 Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4 Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito obchodními podmínkami, jejichž nedílnou součást tvoří i Reklamační řád, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
1.5 Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2 UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
2.1 Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit dle ust. § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
2.2 Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží, nákladech spojených s dodáním zboží a nákladů a s navrácením zboží. V souladu s příslušnými nařízeními Evropské unie webové rozhraní obchodu obsahuje i informace o výrobci nebo dodavateli zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
2.3 Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
2.3.1 objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
2.3.2 způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
2.3.3 informace o nákladech spojených s dodáním zboží (tzv. poštovné); (dále společně jen jako „objednávka“).
2.4 Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT s povinností k platbě“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně obdržení objednávky kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
2.5 Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
2.6 Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká přijetím objednávky (akceptací), jež je kupujícím zasláno prodávajícímu přes webové rozhraní obchodu pomocí tlačítka „OBJEDNAT s povinností k platbě“. V mimořádných případech, je prodávající oprávněn zrušit objednávku po písemném sdělení kupujícímu, zejména nastane-li situace předvídaná v ust. § 1732 odst. 2 občanského zákoníku, tj. dojde ke změně skladových zásob, případně bude-li zjevné, že se prodávající dopustil chyby v ceně uvedené u zboží ve webovém rozhraní, příp. v případech jiné nemožnosti plnění (přírodní katastrofa, stažení produktu z trhu z bezpečnostních a hygienických důvodů, a další). Zruší-li prodávající objednávku, je povinen bez zbytečného odkladu kupujícímu vrátit již zaplacenou kupní cenu.
2.7 Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy.
2.8 Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce. Uzavřená kupní smlouva (respektive objednávka kupujícího a případné potvrzení ze strany prodávajícího) budou uložené u prodávajícího. Na žádost kupujícího prodávající tyto podklady kupujícímu poskytne.
3 CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
3.1 Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
3.1.1 v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese ABSOWIN s.r.o., Na Vršku 467, 471 27, Stráž pod Ralskem;
3.1.2 v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
3.1.3 bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího, který bude kupujícímu sdělen v potvrzení objednávky, pokud si kupující zvolí tento způsob placení;
3.1.4 bezhotovostně platební kartou.
3.2 Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3.3 Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení bodu 3.6. obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
3.4 V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží.
3.5 V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy, pokud není v e-mailu potvrzujícím objednávku uvedeno jinak.
3.6 V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
3.7 Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího nebo přibalí vytištěnou fakturu do objednávky společně s objednaným zbožím.
4 ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
4.1 Článek 4 se použije jen tehdy, pokud je kupní smlouva uzavřena se spotřebitelem.
4.2 Spotřebitel bere na vědomí, že nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám, jakož i o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit zpět poté, co jej spotřebitel porušil a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil.
4.3 Nejedná-li se o případ uvedený v bodě 4.1. obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.
4.4 Pro odstoupení od kupní smlouvy dle předchozího bodu může spotřebitel využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího - info@mojehygi.cz.
4.5 V případě odstoupení od kupní smlouvy dle bodu 4.2. obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být spotřebitelem prodávajícímu vráceno do čtrnácti dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Podnikatel nenabízí službu vyzvednutí zboží.
4.6 Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, nese náklady spojené s navrácením zboží prodávající. V případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou, nese náklady spojené s navrácením zboží spotřebitel.
4.7 V případě odstoupení od kupní smlouvy dle bodu 4.2. obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od spotřebitele, včetně nákladů na dodání, do čtrnácti dnů od odstoupení od kupní smlouvy, a to stejným způsobem, nedomluví-li se smluvní strany jinak. Jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal (potvrzení o odeslání, fotografie zboží), podle toho, co nastane dříve.
4.8 Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se spotřebitel seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku spotřebitele na vrácení kupní ceny.
4.9 Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
5 PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
5.1 Je-li kupujícím spotřebitel a není-li ujednán čas plnění, odevzdá prodávající věc kupující bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů po uzavření smlouvy. Má-li prodávající spotřebiteli věc odeslat, je spotřebiteli odevzdána v okamžiku, kdy ji spotřebiteli předá dopravce. Určil-li však dopravce spotřebitel, aniž mu byl prodávajícím nabídnut, je věc spotřebiteli odevzdána v okamžiku, kdy ji prodávající předá dopravci.
5.2 V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
5.3 Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
5.4 V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. Nepřevezme-li kupující zboží v ujednaném čase, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění v obvyklé výši.
5.5 Pokud kupující bez důvodu nepřevezme zásilku zaslanou na dobírku, je prodávající oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s odesláním a vrácením zásilky. Kupující bude o této skutečnosti informován a náklady budou vyčísleny podle skutečných výdajů prodávajícího. Nevyzvednutí zásilky není bráno jako odstoupení od smlouvy.
5.6 Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
6 PRÁVA SPOTŘEBITELE Z VADNÉHO PLNĚNÍ
6.1 Tento článek obchodních podmínek se použije na smluvní vztah uzavřený mezi prodávajícím a spotřebitelem a má přednost před ostatními ustanoveními těchto obchodních podmínek. Práva a povinnosti ohledně práv spotřebitele z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
6.2 Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:
6.2.1 odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
6.2.2 je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
6.2.3 je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
6.3 Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
6.3.1 je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
6.3.2 věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
6.3.3 je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
6.3.4 věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
6.4 Ustanovení čl. 6.3 obchodních podmínek se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
6.5 Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
6.6 Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
6.7 Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
6.8 Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.
6.9 Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
6.9.1 prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. 6.8 obchodních podmínek,
6.9.2 se vada projeví opakovaně,
6.9.3 je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
6.9.4 je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
6.10 Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy (ve smyslu čl. 6.9 obchodních podmínek); má se za to, že vada věci není nevýznamná. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
6.11 Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
6.12 S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
6.13 Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
6.14 Po marném uplynutí lhůty podle čl. 6.13 obchodních podmínek může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
6.15 Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
6.16 Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
6.17 Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád prodávajícího.
6.18 Prodávající neposkytuje kupujícímu nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění záruku za jakost.
6.19 Upozorňujeme, že prodávající může nabízet zboží snížené jakosti, tj. zboží s drobnými vadami, rozbalené, repasované nebo jinak zlevněné z důvodu snížené jakosti. Tyto skutečnosti jsou u daného zboží vždy uvedeny v popisu produktu. Kupující bere na vědomí, že u takového zboží nelze reklamovat vady, na které byl předem upozorněn. Ostatní práva z vadného plnění tím nejsou dotčena.
7 OBECNÁ PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1 Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal, zboží odpovídá ujednanému množství, jakosti a provedení;
7.2 Zboží je vadné, nemá-li vlastnosti podle ujednání čl. 7.1 obchodních podmínek. Za vadu se považuje i plnění jiné věci a vada v dokladech nutných pro užívání věci.
7.3 Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.
7.4 Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství.
7.5 Nebezpečí škody přechází na kupujícího převzetím věci. Týž následek má, nepřevezme-li kupující věc, ač mu s ní prodávající umožnil nakládat. Škoda na věci, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže prodávající škodu způsobil porušením své povinnosti.
7.6 Prodlením strany s převzetím věci vzniká druhé straně právo věc po předchozím upozornění na účet prodlévajícího vhodným způsobem prodat poté, co prodlévajícímu poskytla dodatečnou přiměřenou lhůtu k převzetí. To platí i tehdy, prodlévá-li strana s placením, kterým je předání věci podmíněno.
7.7 Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
7.7.1 na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
7.7.2 na odstranění vady opravou věci;
7.7.3 na přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
7.7.4 odstoupit od smlouvy.
7.8 Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
7.9 Nezvolí-li si Kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy – viz níže.
7.10 Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
7.11 Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci.
7.12 Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
7.13 Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel s výjimkou případů uvedených v ust. § 2110 občanského zákoníku.
7.14 Kupující je povinen uplatnit svá práva z vadného plnění včas, jinak pozbývá oprávnění odstoupit od smlouvy. Kupující je povinen vytknout vady zboží bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl po včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, jinak mu soud práva z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné prohlídce zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
7.15 Prodávající neposkytuje záruku za jakost.
7.16 Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád prodávajícího.
7.17 Upozorňujeme, že prodávající může nabízet zboží snížené jakosti, tj. zboží s drobnými vadami, rozbalené, repasované nebo jinak zlevněné z důvodu snížené jakosti. Tyto skutečnosti jsou u daného zboží vždy uvedeny v popisu produktu. Kupující bere na vědomí, že u takového zboží nelze reklamovat vady, na které byl předem upozorněn. Ostatní práva z vadného plnění tím nejsou dotčena.
8 DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1 Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2 Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.3 Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@mojehygi.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
8.4 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
8.5 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
9 OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1 Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR”) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu dostupného na webových stránkách prodávajícího.
10 ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
10.1 Prodávající zpracovává tzv. cookies. Zásady a podmínky udělování či odvolávání souhlasu kupujícího se zpracováním cookies jsou upraveny ve zvláštním dokumentu, který je dostupný na webových stránkách prodávajícího.
10.2 Prodávající nevyužívá přímý marketing a obchodní sdělení kupujícím nezasílá. Pro případ, že prodávající začne přímý marketing využívat, včetně zasílání obchodních sdělení, zavazuje se prodávající, že tomuto přizpůsobí i objednávací formulář na webovém rozhraní obchodu.
11 DORUČOVÁNÍ
11.1 Oznámení týkající se vztahů prodávajícího a kupujícího, např. týkající se odstoupení od kupní smlouvy, musí být doručena poštou formou doporučeného dopisu, není-li v kupní smlouvě ujednáno jinak. Oznámení se doručují na příslušnou kontaktní adresu druhé strany a považují se za doručené a účinné okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty, s výjimkou oznámení o odstoupení od smlouvy učiněného kupujícím, kdy je odstoupení účinné, pokud je oznámení kupujícím ve lhůtě pro odstoupení odesláno. Bod 4.4. Obchodních podmínek tímto není dotčen.
11.2 Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v úložní době, nebo které se vrátilo jako nedoručitelné.
11.3 Smluvní strany můžou běžnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty, a to na adresu elektronické pošty uvedenou v uživatelském účtu kupujícího či uvedenou kupujícím v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce prodávajícího.
12 ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1 Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že smluvní vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
12.2 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, které takovou problematiku upravuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
12.3 Doklad o uzavření kupní smlouvy je včetně obchodních podmínek archivován prodávajícím v elektronické podobě.
12.4 Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
12.5 Kontaktní údaje prodávajícího:
12.5.1 adresa pro doručování ABSOWIN s.r.o., Na Vršku 467, 471 27, Stráž pod Ralskem,
12.5.2 adresa elektronické pošty info@mojehygi.cz,
12.5.3 telefon +420 607 556 434.
Ve Stráži pod Ralskem dne 5. srpna 2025
Příloha č. 1 – Odstoupení od smlouvy
REKLAMAČNÍ ŘÁD
obchodní společnosti ABSOWIN s.r.o.
se sídlem Na Vršku 467, 471 27, Stráž pod Ralskem,
identifikační číslo: 06671888 zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 40704 pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese mojehygi.cz.
1 VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
1.1 Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek prodávajícího ABSOWIN s.r.o. se sídlem Na Vršku 467, 471 27, Stráž pod Ralskem, identifikační číslo: 06671888, a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného od společnosti ABSOWIN s.r.o.
1.2 Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout společnosti ABSOWIN s.r.o. potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace.
1.3 Uzavřením kupní smlouvy kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.
1.4 Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi v obchodních podmínkách. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován v obchodních podmínkách. Pokud není definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy.
2 LHŮTA PRO UPLATNĚNÍ PRÁV Z VADNÉHO PLNĚNÍ
2.1 Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
2.2 Konkrétní lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění je uvedena v obchodních podmínkách.
2.3 V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.
3 KONTROLA ZBOŽÍ PŘI PŘEVZETÍ
3.1 Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
3.2 Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky (zejména počet balíků, neporušenost firemní pásky s logem, neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu.
3.3 Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má.
3.4 Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit na e-mail reklamace@mojehygi.cz, nebo prostřednictvím telefonu +420 607 556 434.
3.5 Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
4 UPLATNĚNÍ REKLAMACE
4.1 Pro uplatnění práv z vadného plnění je kupující povinen nejprve podat prodávajícímu zprávu na e-mail reklamace@mojehygi.cz o tom, že požaduje uplatnění práv z vadného plnění v zákonné lhůtě a alespoň přibližně popsat vadu zboží.
4.2 Pokud prodávající vyhodnotí stav zboží jako způsobilý k reklamaci, tak kupujícímu bezodkladně odpoví, že je oprávněn uplatnit práva z vadného plnění. Pokud ale z úvodního popisu vyplývá, že na reklamaci kupující právo nemá (např. opožděné uplatnění práva z vadného; nebo jde o vadu, u které nelze uplatnit práva z vadného plnění), prodávající ho na tuto skutečnost upozorní v odpovědi e-mailu, ale i přesto umožní kupujícímu, aby zboží odeslal a aby zboží bylo podrobeno kontrole ze strany prodávajícího.
4.3 Po přijetí e-mailu ze strany prodávajícího je kupující oprávněn zboží odeslat. Ke zboží je kupující povinen připojit kopii faktury, nebo účtenky, či výpisu z účtu.
4.4 Kupující zašle zboží na adresu společnosti: ABSOWIN s.r.o., Na Vršku 467, 471 27, Stráž pod Ralskem.
4.5 Po přijetí zboží prodávající potvrdí přijetí zboží za účelem vyřízení reklamace na e-mailovou adresu kupujícího.
5 VYŘÍZENÍ REKLAMACE
5.1 Je-li kupující spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne ihned (tj. rozhodnutí o přijetí reklamace, čl. 4.2. Reklamačního řádu), ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
5.2 Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty, resp. prodloužené lhůty, se má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
5.3 Je-li kupující-podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
6 SPOLEČNÁ USTANOVENÍ
6.1 Po úspěšném či neúspěšném vyřízení reklamace zašle prodávající zboží kupujícímu zpět na jeho kontaktní adresu.
6.2 Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace. Jedno potvrzení zašle spolu se zbožím v písemné formě na doručovací adresu kupujícího a jednu kopii zašle prodávající kupujícímu na e-mailovou adresu.
6.3 Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
6.4 Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží bezodkladně po vyřízení reklamace. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.
6.5 Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.
6.6 Pokud si kupující opakovaně nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace u provozovatele poštovních služeb do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si společnost ABSOWIN s.r.o. právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu nákladů souvisejících s poštovní přepravou.
7 ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
7.1 Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.
7.2 Tento Reklamační řád je k dispozici na webových stránkách www.mojehygi.cz.
Ve Stráži pod Ralskem dne 5. srpna 2025